Rabat ved tilmelding til to hold

Har du tid og lyst til at deltage på to af fitnessholdene, så kan du tilmelde dig et ekstra hold for kun 300 kroner.

Tilmeld dig først til ét af de ønskede hold. Tilmeld dig derefter Tilmelding til hold 2.

Tabata

TABATA er et træningsprincip, som giver form og figur et skub i den rigtige retning – med rekordfart.

Træningen går ud på at lave 20 sekunders hårdt arbejde og efterfølgende holde pause i 10 sekunder, hvorefter øvelsen gentages 7 gange, inden der skiftes til en anden øvelse med fokus på andre muskelgrupper.

Et hold med stor variation, for både mænd og kvinder.

Piloxing

Piloxing er for dig der vil se resultater af din træning.

Piloxing er en unik blanding af power og tempo fra boksning. Smidighed, fleksibilitet og trimmede muskler fra pilates.

Dette suppleres ved brug af vægtede handsker, der toner armene og maksimerer konditionen.

Piloxing opfordrer til bar-fodstræning. Forskning har vist, at kropsholdningen forbedres, udholdenhed øges og risikoen for skader mindskes væsentligt, når man træner bar-fodet.

Yoga

Har du brug for at få styrket og strukket kroppen? Skavanker i ryggen eller nakken? Eller har du brug for mental træning der gør dig mere kropsbevidst og giver dig mere selvindsigt? Så er yoga noget for dig.
Du får muligheden for at opdage nye sider af dig selv og din krop. Yoga kan dyrkes af alle uanset fysisk form. Holdet er for begyndere, så alle kan være med.
Du vil arbejde med din styrke, balance og smidighed. Derudover vil vi også arbejde med afslapning og mindfulness.

Tag en yogamåtte, vand og et tæppe med hver gang. Hvis du har andre "yoga-remedier" såsom blokke og puder – så tager du også bare det med.
Du er velkommen til at prøve en gratis træningstime for at se om Yoga er noget for dig.

Meld dig ind i Facebook gruppen: VGU-yoga og få informationer om holdet.
Jeg glæder mig til at møde jer.
Tanja Rask Elbæk - 3055 9639

www.facebook.com/groups/vguyoga
Tid og sted: Tirsdage kl. 19:00 – 19:45 i mødelokalet

Instruktører: Tanja Rask Elbæk

Bodypump

BodyPump giver dig effektiv træning til både fedtforbrændingen, pulsen, styrken og balancen.

Timen indeholder konditionstræning og styrketræning uden svær koreografi. Vi bruger basale øvelser til styrketræning og pulstræning og kun med få eller ingen redskaber. Hele kroppen vil blive styrket og du får forbedret din kondition.

Timen sluttes af med udstrækning som forbedrer din smidighed og gir dig kropskontakt og ro.
Du vil få sved på panden og få pulsen op, så husk gode sko, vand og håndklæde.

Alle er velkomne.
Tid og sted: Tirsdage kl. 18:00 – 18:45 på scenen,

Instruktører: Tanja Rask Elbæk og Louise Rask Sørensen.

Kettlebell og TRX

Kettlebell er en effektiv træningsform, hvor der udføres forskellige øvelser med en kugleformet vægt.
Som al anden træning med vægte er det vigtigt at bruge de rigtige teknikker og bevægemønstre. Både for at undgå skader og få det meste ud af træningen. – Det lærer man på vores hold.
Det er en enkel og funktionel træning. I næsten alle øvelser bruger man hele kroppen og får god og effektiv træning af muskler og led.
Øvelserne spænder fra de helt enkle til mere avancerede og krævende.
Kettlebell er en sjov og alsidig træningsform.

TRX er noget af det hotteste inden for træning lige nu. Forkortelsen står for Total body Resistance Excercise, og TRX er kort fortalt et stroppesystem, hvor man bruger sin egen kropsvægt til at træne styrke, smidighed, balance og kondition. Konceptet blev oprindeligt udviklet til og af soldater på mission, som havde brug for at holde sig i form og måtte bruge hvad de havde ved hånden. Hurtigt opdagede de, at de med meget få remedier kunne etablere et meget alsidigt funktionelt træningsprogram.
Alle øvelser foregår med din egen kropsvægt som eneste belastning. Ved at indstille, hvor højt remmene hænger, og hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til at veje mere, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende, eller lettere, hvis du har brug for det.
Det betyder, at du hele tiden kan tilpasse træningen til netop dit niveau og hele tiden udvikle og forbedre dig. Uanset om du har årelang træningserfaring eller lige har besluttet dig for at komme i form, kan du med TRX udfordres på det fysiske niveau, du befinder dig på. Men fælles for alle øvelser er, at de involverer flere muskelgrupper og altid har core-muskulaturen i spil. Man kan simpelthen ikke lave øvelserne rigtigt, hvis man ikke er helt spændt op i sin core. Det er også et gennemgående træk for hovedparten af øvelserne, at de kræver en lang bevægelse, så man strækker musklerne helt ud, før man spænder dem op.

Vi har plads til 20 personer ( + 15 år ) på holdet. I starten trænes der teknik for at sikre optimal træning.
Senere på sæsonen kommer der mere fart på og I bliver delt op i hold, så der er mulighed for både Kettlebell og TRX hver gang.
Uden opvisning

Tid og sted: Onsdage kl. 20:00 - 21:00 på Scenen

Instruktører: Mathilde Vestergaard og Malene Jeppesen

Step aerobic

Step aerobic – konditions træning på stepbænke
Step aerobic eller step træning er aerobic/konditionstræning med brug af en 10-25 cm høj stepbænk.
Step aerobic er en dejlig form for motion og de sjove trin, der ofte sammenlignes med dansetrin, kombineret med den gode musik, giver dig en helt speciel energi og glæde.
Step aerobic består af gang, step ups og løftetrin (spark m.m.) op og ned af en stepbænk kombineret med forskellige overkropsbevægelser. Pulsen er høj og ledbelastningen er lav.
En trænings time indeholder opvarmning, konditions- og koordinationstræning og udstrækning.
Step aerobic er holdet hvor du får pulsen i vejret og sved på panden.
Timen starter med opvarmning, hvor vi får gang i hele kroppen. Der startes med forskellige grundtrin, der efterhånden sammensættes til blokke, og til sidst til en lille serie. Trinnene gennemgås grundigt undervejs, så alle kan følge med. Sværhedsgraden øges efterhånden som vi kommer frem på sæsonen. De små grå skal også have lidt motion.
Timen afsluttes med mave- og rygtræning og selvfølgelig lidt udstrækning til sidst, så vi alle kan gå hjem med en dejlig følelse af at være brugt.

Medbring: indendørssko, en flaske vand og et håndklæde.

Tid og sted: Mandage kl. 18:30 – 19:30 - Hal 1
Instruktør: Tove Midtgaard